Categorieën

Service

Servicepunt Woningverbetering helpt bijna 3.300 eigenaren

Servicepunt Woningverbetering helpt bijna 3.300 eigenaren
Wonen

Servicepunt Woningverbetering helpt bijna 3.300 eigenaren

  • Advertentie
  • 13-02-2023
  • Wonen
Servicepunt Woningverbetering helpt bijna 3.300 eigenaren

SCHIEDAM - In 2022 wisten Schiedamse woningeigenaren het Servicepunt Woningverbetering goed te vinden. Het Servicepunt heeft bijna van 3.300 woningeigenaren vragen ontvangen over verschillende onderwerpen. 

Door de jaren heen is de vraag vanuit Schiedamse woningeigenaren niet alleen toegenomen, maar is die ook veranderd. Vijf jaar geleden ging het merendeel van de vragen nog over hulp bij onderhoud van de woning. In 2022 gingen de vragen voornamelijk over het verduurzamen. Denk hierbij aan het plaatsen van zonnepanelen en (hybride-)warmtepompen, maar ook aan de verschillende isolatiemogelijkheden en beschikbare subsidies. De adviseurs beantwoorden niet alleen vragen per telefoon of e-mail maar komen ook langs op locatie; dit heet maatwerkadvies. Bijna alle maatwerkadviezen die zijn uitgevoerd gingen over het verduurzamen van de woning en de financiering daarvan. 

De adviseurs van het servicepunt zijn er niet alleen voor woningeigenaren maar ook voor Verenigingen van Eigenaren (VvE). In 2022 hebben er veel adviesgesprekken op ons kantoor plaatsgevonden. Er was doorgaans behoefte aan een advies over het opstarten of het beter organiseren van de VvE. Denk hierbij aan juridische ondersteuning, opbouwen van een reservefonds of vragen over aansprakelijkheid en verzekeringen.

Behalve voor het geven van maatwerkadvies zijn de adviseurs van het servicepunt in 2022 opgeleid als thermograaf. Dit betekent dat zij warmtescans mogen uitvoeren en adviesrapportages opstellen. Aan het eind van 2023 zal het Servicepunt Woningverbetering de warmtescan-actie weer openstellen voor nieuwe aanmeldingen.

Servicepunt Woningverbetering

Stadskantoor, Stadserf 1, Schiedam

Meer over Servicepunt Woningverbetering →