Categorieën

Service

Winkel verstrekt vals geld en weigert het daarna

Winkel verstrekt vals geld en weigert het daarna
Winkelen

Winkel verstrekt vals geld en weigert het daarna

  • Redactie
  • 29-02-2020
  • Winkelen
Winkel verstrekt vals geld en weigert het daarna
Laatste nieuws: De bedrijfsleider van Lidl heeft het biljet van de vrouw vanmorgen alsnog ingenomen. Er zijn geen andere valse biljetten aangetroffen.

SCHIEDAM - Een 86-jarige vrouw kreeg vals geld bij haar aankopen bij de Lidl in de Hof van Spaland. Het gaat om briefjes van tien euro.

Dat werd gisteren ontdekt doordat zij met deze biljetten bij dezelfde zaak nieuwe boodschappen wilde afrekenen.

Een familielid vertelt hoe het verliep: "Ze vraagt een keer in de week vijftig euro extra bij de kassa van de Lidl. Daar doet ze dan heel de week haar boodschapjes mee. Dit doet ze al lang, omdat de pinautomaat bij AH of Rabobank voor haarzelf te ver is om te lopen. Vorige week kreeg ze dus bij de Lidl vijf briefjes van tien euro extra."

Vandaag wilde de Schiedamse met een van de briefjes bij de Lidl betalen. "Toen kreeg ze te horen dat dat biljet vals was." De 86-jarige vrouw weet met stelligheid dat ze het biljet eerder bij de Lidl ontving.

De manager van de supermarkt liet de vrouw weten dat hij daar niets aan kon doen, zo laat de schoondochter weten. "Mijn schoonmoeder is daar kind aan huis en vroeg of ze het briefje konden omruilen... niet dus. Ze kwamen haar niet tegemoet. Of de andere biljetten ook vals zijn, dat bekijken we vandaag even." De schoondochter stelt de gang van zaken vreemd te vinden. "Ik dacht dat alle briefjes vooraf bij betalen gecontroleerd worden. Dan moet de winkel dus gezien of geweten hebben dat het geld vals was."

.