Van Rossems zorgen voor extra bezoek aan Schiedam

14-06-2021 Uit Redactie

Foto: Paul Meuldijk


SCHIEDAM - De warme woorden - natuurlijk met de nodige luim uitgesproken - van de Van Rossems over Schiedam, leiden direct al tot meer aandacht voor de stad. Het I-Punt constateert dat afgelopen week bezoekers Schiedam aandeden vanwege het tv-programma 'Hier zijn de Van Rossems'.

Dat werd op 5 juni uitgezonden en trok naar schatting 764.000 kijkers. Enkele daarvan waren zo getroffen door woorden over en vooral beelden van de stad, dat zij besloten de schoenen aan te trekken, op naar Schiedam. "We hebben al in het I-Punt bezoekers gehad naar aanleiding van de uitzending", stelt Chantal Bettonviel namens Schiedam Partners, partij achter het I-Punt en verantwoordelijk voor de stadspromotie.

We zijn blij met het mooie kijkcijferaantal, aldus Bettonviel. "De publiciteit zal met zekerheid positief uitpakken en we hebben dat al gelijk gemerkt deze week." Of dat effect van blijvende orde is, is natuurlijk de vraag. "Welk resultaat het uiteindelijk gaat opleveren is koffiedik kijken en lastig tot niet te meten", zo weet de woordvoerster. "Ook al houden we het bij in ons I-Punt, lang niet iedereen die het programma heeft gezien, zal zich bij ons melden."

Uitpakken met het aardige programma - vorig jaar september opgenomen in de 41ste stad in Nederland, België en Duitsland die broers en zus aandeden - kan Schiedam Partners niet. "Vanwege onder meer de rechten op het programma mogen we er geen commerciële follow-up aan geven", aldus Bettonviel. "Anders hadden we wie weet nog een tour kunnen bedenken in de trant van 'Neem de S’DAMSE Van Rossemroute'.

 



Gerelateerd