Theater komt met tevredenheidsgarantie

10-05-2019 Uit Redactie


SCHIEDAM - De Theater-aan-de-Schie-Tevredenheidsgarantie. Het Schiedamse theater biedt voortaan de zekerheid dat een bezoeker van de voorstelling geniet - of anders een nieuwe voorstelling kan bezoeken die wel in zijn of haar smaak valt.

“We willen graag dat elke bezoeker tevreden is", aldus directeur Rob Roos. Dat is de insteek voor de grantie die de schouwburg gaat afgeven. "Voldoet de bezochte voorstelling niet aan de verwachting of is er een andere reden van ontevredenheid - hoofdpijn is ook een goed argument - dan geven we graag een nieuwe voorstelling." Zodadelijk om zes uur begint de voorverkoop voor het nieuwe theaterseizoen.

De garantie kent nog een tweede doel: de bezoeker verleiden om buiten de gebaande paden te gaan. "We vinden het belangrijk dat onze bezoekers voorstellingen uitproberen die minder bekend of minder populair zijn", aldus Roos. "Er zitten pareltjes tussen. Met de tevredenheidsgarantie kan iedere bezoeker risicoloos uitproberen.”

Dat uitproberen moet in het nieuwe seizoen ook letterlijk makkelijker gaan met een nieuw reserveringssysteem. Dat wordt 'het snelste van Nederland', zo belooft het theater. "Met slechts drie kliks is een bezoeker in het bezit van een toegangskaart." Het systeem wordt per 1 september in gebruik genomen.

Een extra motief om voor het Schiedamse theater te kiezen moet de optie worden om aan klimaatcompensatie te doen. Roos: “Vanaf komend seizoen staan we een deel van onze recette af en planten we ergens een boom in de regio Rotterdam, in samenwerking met stichting Zuid-Hollands Landschap." Dit past in de ambitie van het theater om de eerste klimaatneutrale schouwburg van Nederland te worden. "Het is de bedoeling dat we op termijn ook in Schiedam een Theater aan de Schie-bos creëren.”

Gerelateerd