Wereldleider De Kuyper zet likeuren in het nieuw

09-04-2018 Nieuws Kor Kegel

Wereldleider De Kuyper zet likeuren in het nieuwLikeuren van De Kuyper

SCHIEDAM – Distilleerderij De Kuyper zet de cocktailliefhebbers nog meer centraal. De Kuyper wil de consument meer bereiken met essentiële smaakinformatie. Dat de likeuren producten van de Schiedamse distilleerderij zijn, dat blijft wel onderdeel van de uitstraling, maar op de etiketten wirdt meer ingespeeld op de behoefte van de cocktailliefhebber.  

Om die reden kiest De Kuyper Royal Distillers – ofwel Koninklijke De Kuyper – voor een nieuw design van de cocktail- en likeurflessen. Wereldwijd komt er een strakker ontwerp. De Kuyper is wereldleider in de cocktails en likeuren en pakt de uitdaging op om een nog betere ‘cocktailpartner’ te worden van de horeca en de consument, waar ook ter wereld.  

De ‘essential’ likeuren krijgen een strakke vormgeving. De ‘variation’ cocktaillikeuren worden kleurrijker gepresenteerd. Het verschil is groot.
De ‘essential’ likeuren dienen als ingrediënt voor wereldwijd bekende cocktails. Het zijn de De Kuyper Triple Sec, De Kuyper Crème de Café en De Kuyper Blue Curaçao.
De ‘variation’ likeuren zijn er om een cocktail een ander smaakje te geven. Dat zijn de De Kuyper Watermelon, De Kuyper Passionfruit en De Kuyper Wild Strawberry.
De nieuwe vormgeving verwijst naar ‘het hart en het anker’ van de cocktail, zegt CEO Mark de Witte.  

Hij grijpt de lancering van het nieuwe design aan om nog twee smaakvolle likeuren aan de range toe te voegen: De Kuyper Pineapple en De Kuyper Peach. “Het perfecte moment om ze te introduceren”, zegt hij. De eerste exemplaren van de flessen met het nieuwe uiterlijk zijn vanaf deze zomer in de Nederlandse slijterijen en bars verkrijgbaar. Gall & Gall heeft de primeur om de eerste likeuren met een nieuw jasje te verkopen. Dat zijn de Triple Sec, Blue Curaçao, Wild Strawberry en Watermelon. De Kuyper Pineapple is hier vanaf maandag 21 mei ook tijdelijk te verkrijgen. Dat is op Tweede Pinksterdag, een geestrijk feest.  

Mark de Witte: “Wij zijn internationaal marktleider op het gebied van cocktaillikeuren. Het is onze ambitie om ons steeds verder te ontwikkelen en een nóg betere cocktailpartner zijn voor de horeca en consument. Daarom hebben we de afgelopen jaren ons portfolio flink uitgebreid. Naast innovaties van onze andere merken is deze herlancering en het nieuwe design een grote stap in het anders denken over de behoeften van de cocktailliefhebber. Dat is belangrijker dan reclame maken vanuit een productgecentreerde aanpak. De nieuwe uitstraling komt ook terug in onze nieuwe campagneboodschap: De Kuyper, Home of the Cocktail.”  

De Kuyper is een van de oudste familiebedrijven van Nederland, opgericht in 1695. Met de bekende De Kuyper-cocktaillikeuren, Peachtree, Rutte Gin en Jenever, Mandarine Napoleon, Warninks en Dropshot in het portfolio, is De Kuyper wereldwijd marktleider in range likeuren, verkocht in meer dan honderd landen. De visie 'Own the cocktail' heeft globale bekendheid. De Kuyper verkoopt naast de eigen merken ook agentschapmerken zoals het portfolio van Jim Beam, Don Q rum, Russian Standard vodka, Zubrowka vodka, no3 Gin, Chartreuse en Sierra Tequila op de Nederlandse markt.
De Kuyper Royal Distillers heeft distilleerderijen in Schiedam (Buitenhavenweg 98) en Dordrecht en produceert creamdranken in Middelharnis.

Reacties
Bedrijven Alle bedrijven »






Vacatures Alle vacatures »
Altijd Up-to-date