Categorieën

Service

Tag-lines, pardon, slogans gezocht voor speciale S'DAM-ansichtkaart

Tag-lines, pardon, slogans gezocht voor speciale S'DAM-ansichtkaart
Nieuws

Tag-lines, pardon, slogans gezocht voor speciale S'DAM-ansichtkaart

  • Kor Kegel
  • 11-08-2018
  • Nieuws
Tag-lines, pardon, slogans gezocht voor speciale S'DAM-ansichtkaart

Marcel Bregman: ambitie om meer mensen naar Schiedam te trekken

SCHIEDAM – Schiedam ziet een duidelijke toename van bezoekers aan de stad. Nog een opvallende ontwikkeling: “We zien steeds vaker leuke jonge mensen die Rotterdam verruilen voor Schiedam als woonplaats”, zegt Annemieke Loef, directeur van Stichting Promotie Schiedam (SPS).  

Deze week kwamen SPS en de gemeente Schiedam met een persbericht over het succes van de stadsstijl S’DAM die in 2015 werd gelanceerd. Het doel was om Schiedam met zijn historische en innovatieve karakter op een vernieuwende manier onder de aandacht te brengen, zowel bij de Schiedammers zelf als bij potentiële bezoekers van de stad. Uit een recent onderzoek van het kenniscentrum MVS blijkt dat de stadstijl onder Schiedammers goed scoort. Vooral de Uit-agenda, posters in de stad en de banieren zorgen voor deze herkenbaarheid.  

Om dat te vieren worden Schiedammers via een filmpje uitgenodigd om een tag-line (een slogan) te verzinnen voor een nieuwe speciale S’DAM-ansichtkaart.  

Niet alleen Schiedammers raken steeds bekender met S’DAM (volgens een nulmeting twee jaar geleden 39 procent, nu al bijna het dubbele, 72 procent), maar ook andere doelgroepen buiten de stad kennen het ‘merk’. Volgens Annemieke Loef valt S’DAM goed op bij hoger opgeleide jongvolwassenen tussen 20 en 35 jaar en bij middeninkomens tussen de 25 en 45 jaar. Dat zijn twee focusdoelgroepen, wat wil zeggen dat Schiedam juist deze categorieën hoopt te interesseren.  

Marcel Bregman, wethouder voor onder andere toerisme, stadsmarketing en economie, zegt blij te zijn dat S’DAM in drie jaar tijd zo’n positief resultaat heeft weten te behalen. “Het is mijn ambitie om samenwerkingen in en buiten de stad te stimuleren, zodat Schiedam beter en breder bekend wordt en de bezoekersaantallen aan de stad toenemen.”  

SPS is de marketingorganisatie die zorgt voor herkenbare beelden van Schiedam in de stad zelf en daarbuiten. Vanuit het I-punt S’DAM in De Waag, geheel in S’DAM-stijl ingericht, zet SPS de strategie uit en informeert de stichting met gerichte promotionele campagnes bewoners en bezoekers aan de stad over activiteiten en evenementen.. “De Uit-ladder, die wij vier keer per jaar uitgeven, blijkt onder 27 procent van de respondenten te leiden tot meer evenementenbezoek”, zegt Annemieke Loef. “Ik ben trots op dit resultaat.”  

Het filmpje, waarin Marcel Bregman en Annemieke Loef uitnodigen om een tag-line in te sturen, kun je downloaden via WeTransfer: https://we.tl/tyefzD2dVh

Het is ook te bekijken en te delen via Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=7yg2iRjRA7s