Categorieën

Service

Stroomopwaarts en Vanad Engage: leren voor klantcontact

Stroomopwaarts en Vanad Engage: leren voor klantcontact
Nieuws

Stroomopwaarts en Vanad Engage: leren voor klantcontact

  • Advertorial
  • 10-11-2021
  • Nieuws
Stroomopwaarts en Vanad Engage: leren voor klantcontact

Lenhard Los (directeur van Vanad Engage) en Nicole van der Wekken (directeur Stroomopwaarts) ondertekenen de samenwerkingsovereenkomst in het nieuwe callcenter. 


SCHIEDAM - Er is een grote personeelsbehoefte bij zogenaamde klantcontactcentra in heel Nederland en om op deze behoefte in te spelen begint Stroomopwaarts een nieuw werkleertraject. Dit biedt minimaal veertig werkzoekenden uit Maassluis, Vlaardingen en Schiedam de mogelijkheid om binnen drie maanden een opleiding tot contactcentermedewerker te volgen en werkervaring op te doen. Deelnemers ontvangen na dit traject een erkend certificaat en hebben goede vooruitzichten op een baan (onder andere bij Vanad Engage).

Met dit werkleertraject worden inwoners met een bijstandsuitkering én andere werkzoekenden uit Maassluis, Vlaardingen en Schiedam in drie maanden begeleid naar betaald werk in klantcontactcenters. Samen met Stroomopwaarts is hiervoor een contactcenter opgezet in het werkleerbedrijf in Schiedam, om de deelnemers ‘on the job’ te trainen. In het programma is er ook aandacht voor persoonlijk leiderschap, (zelf)vertrouwen en talentontwikkeling. De deelnemers ontvangen na examinering het landelijk erkend KSF-Branchecertificaat en het Engage AanZet-certificaat, waarmee ze hun positie op de arbeidsmarkt versterken.

Flexibel werken

Uit onderzoek van het UWV blijkt dat de vraag naar klantcontactpersoneel met name bij de GGD’s, online retail bedrijven, de overheid en banken is toegenomen. Deze trend is bij Stroomopwaarts al langere tijd bekend. “Functies binnen klantcontactcenters zijn niet gebonden aan sectoren, hierdoor zijn er veel mogelijkheden voor onze cliënten. Dit werk is namelijk erg geschikt om parttime of vanuit huis te doen. Ook kan het een oplossing zijn voor ouders met kinderen die meer aan huis gebonden zijn”, aldus Martijn Bulte, unitmanager Werk bij Stroomopwaarts.

Ervaren partner

Vanad Engage is na een uitgebreid marktoriëntatie gekozen als partner in het opleiden en begeleiden van contactcenter medewerkers. “Met onze interne leertrajecten begeleiden wij collega’s in hun vak, met een grote focus op het werken vanuit échte verbinding (met de klant, met een collega en met jezelf). Daarmee voegen we waarde toe aan ieder klantcontact dat wij voor onze partners doen en geven we onze collega’s ‘skills for life’ mee. Door de samenwerking met Stroomopwaarts, laten wij de kracht van verbinding nog veel verder reiken”, aldus Sharon Braam, verantwoordelijk voor de afdeling personeel bij Vanad Engage.

Stroomopwaarts MVS

Broersvest 110, Schiedam

Meer over Stroomopwaarts MVS →