Nieuwe Stadsblad gaat over naar West Media

21-05-2021 Nieuws Kor Kegel

De editie van eergisteren is de op zes na laatste die nog uitgegeven wordt door DPG Media


NAALDWIJK – De huis-aan-huisbladen van Schiedam en Vlaardingen gaan per 1 juli over naar uitgeverij West Media in Naaldwijk. Per 1 oktober komt daar Groot Rijswijk bij. De drie edities hebben een gezamenlijke oplage van 90.000 exemplaren. De uitgaven van woensdag 30 juni worden nog uitgebracht onder verantwoordelijkheid van DPG Media (voorheen De Persgroep).  

West Media en DPG doen er alles aan om de overgang soepel te laten verlopen, zodat de lezers en adverteerders er niet veel van merken, zij het dat West Media daarna wil investeren in een hogere kwaliteit. 

West Media is al uitgever van huis-aan-huisbladen in Den Haag-Zuid, het Westland, Midden-Delfland, Hoek van Holland, Maassluis en Rozenburg. De uitgeverij stimuleert verbinding in de lokale samenleving door on- en offline content te creëren en te delen. Commercieel directeur Rick de Vroom zegt dat West Media met de overname verder gaat op de ingeslagen weg om de missie te vervullen van verbindingen creëren in de lokale samenleving via crossmediale communicatie. Trefwoorden daarbij zijn innovatief, duurzaam en vooruitstrevend.  

DPG Media zag, zeker tijdens de Coronacrisis, de omvang van zijn huis-aan-huisbladen aanzienlijk teruglopen, ook elders in Nederland. De edities worden verkocht aan verschillende uitgeverijen die zich volledig focussen op de huis-aan-huissector, zodat DPG Media zich kan concentreren op zijn dagbladen. De conclusie is dat de huis-aan-huiskranten hun beste toekomst tegemoet zien bij partijen die hierin gespecialiseerd zijn.  

Veel titels worden overgedaan aan de Rodi Groep, waarvan West Media een dochteronderneming is. Rodi Groep zal vervolgens titels overdragen aan lokale uitgevers, onder meer in Utrecht, Apeldoorn, Deventer, Zutphen en Zwijndrecht. Rodi heeft hierbij het grootste belang dat het bedrijf er drukorders aan overhoudt. Bovendien luidt het een nauwere samenwerking in op het gebied van crossmediale communicatie en specials.  

“Lokale communicatie blijft een grote rol spelen in het dagelijks leven”, zegt algemeen directeur Dick Ranzijn. “De huidige Coronapandemie laat zien dat de lokale media een sterke schakel zijn in het steunen van lokale initiatieven en het in beweging brengen en verbinden van de inwoners uit een regio.”



Gerelateerd