Nederlandse primeur: reclame in tunnel RET-metro

19-04-2021 Nieuws Redactie

Reclame in de metrotunnel; foto: RET/ R. Keus


SCHIEDAM - Het metronetwerk van de RET krijgt binnenkort reclame op de wanden van de metrotunnel. Die primeur voor Nederland is als eerste te zien tussen de stations Beurs en Blaak.

De reclame komt tot stand in samenwerking met het Canadese bedrijf Adtrackmedia. Het gaat om een digitaal medium: op de wanden van de tunnel worden verticale ledstrips aangebracht die bewegend beeld tonen. "Door de snelheid van de metro lijkt het alsof je middenin een film zit zodra je uit het raampje kijkt", aldus de RET.

Maurice Unck, algemeen directeur van de RET, is trots op de primeur in de Rotterdamse metro: "We zijn altijd bezig met manieren om iets toe te voegen aan de beleving van een bus-, tram- of metrorit en deze mooie innovatieve beelden passen daar perfect bij. In Europa gaan steden als Barcelona, Rome en Madrid ons voor en daarbuiten is deze vorm van adverteren van Adtrackmedia bijvoorbeeld te zien in wereldsteden als Seoul en São Paulo."

Ken Bicknell, directeur van Adtrackmedia laat weten dat de eerste bedrijven die gebruik gaan maken van deze nieuwe manier van adverteren Samsung en Fanta (Coca Cola) zijn. "Nu de technologie in Rotterdam werkt, zullen we snel verder uitbreiden binnen het RET-netwerk en dat hopen we ook elders in Nederland en Europa te doen", aldus Bicknell.



Gerelateerd