Categorieën

Service

Met je smartphone de tram of bus in

Met je smartphone de tram of bus in
Nieuws

Met je smartphone de tram of bus in

  • Kor Kegel
  • 29-06-2018
  • Nieuws
Met je smartphone de tram of bus in

De RET-app geldt ook voor de BOB-bus

SCHIEDAM – Vooralsnog werkt de RET Barcode App alleen in het vervoersgebied van de RET. Vanaf nu is de app beschikbaar. Als je 24 uur van tevoren weet hoe je met tram, bus of ferry wilt reizen, kun je via de app een ticket kopen. Op het moment dat je gaat reizen activeer je het ticket met je smartphone en laat je het aan de chauffeur of conducteur zien. “Meer gebruikersgemak voor de reiziger die niet dagelijks reist”, zegt RET-directeur Maurice Unck.  

Het is een eerste stap naar volledig mobiel reizen, zegt hij. In eerste instantie voor tram en bus (ook BOB-bus) en de ferry, maar in een volgende fase ook in de metro. Daar check je dan met de barcode in en uit. Maurice Unck verwacht dat de toegangspoortjes dit jaar nog gereed zijn om de code uit te lezen. Vervolgens zal het mobiele ticket in de trams van de RET volgend jaar te scannen zijn en uiteindelijk in de bus eind 2019.  

De RET Barcode App is beschikbaar in de Google Play-store (voor Android) en de Apple App Store. De app biedt binnen het RET-gebied een selectie van reisproducten, zoals het twee-uurskaartje en een kaartje voor de ferry of BOB-bus. De introductie van de RET Barcode App is een van de initiatieven van de RET om de keuzes voor reizigers te vergroten en zo meer gebruiksgemak te bieden. Daarnaast wordt het gebruik van contant geld in het openbaar vervoer verminderd.