Bewoner snijdt gasslang door en steekt deze in brand

28-03-2022 112 Redactie

Op basis van de eerste melding werd direct opgeschaald naar middelbrand; foto: FlashphotoNL


SCHIEDAM - In de Van Beverenstraat was gisteravond brand uitgebroken in een bovenwoning.

Op basis van de eerste melding werd direct opgeschaald naar middelbrand en werd naast de brandweer ook een ambulance gealarmeerd. De bewoner bleek volgens een woordvoerder in de woning een gasslang te hebben doorgesneden, waarna deze in brand is gestoken. Vervolgens heeft hij alarm geslagen. De situatie was snel onder controle. De bewoner werd aangehouden en overgebracht naar het bureau. Vandaag zal worden bepaald of er strafrechtelijke vervolgstappen worden ondernomen.

Bekijk de foto's